Dr. Stefanie Jehle

Attorney at Law (Germany) • Graduate in Business Administration

Stefanie Jehle’s areas of focus are trade mark law, copyright law and IT law. She advises clients on researching and applying for trade marks and represents them in registration proceedings before the trade mark offices, as well as the subsequent defence and enforcement of trade mark rights. Stefanie also advises her clients in the field of competition law and the law governing trade secrets. Her clients include national and international companies, corporations and associations as well as start-ups. Moreover, Stefanie has experience in providing legal advice and guidance to IT service providers and supports them in the implementation of IT projects in all IT law and contract law matters. Due to her second degree in business administration, she always takes into account what is economically feasible.

  • Publications

    (Selection)

    • 3D trade marks – unloved stepchild of trademark law? [“Die Warenformmarke – ungeliebtes Stiefkind des Markenrechts?“], WRP 2014, 1279 
    • The concept of consumer on the Internet: Differences and similarities between jurisprudence and communication science [“Das Verbraucherleitbild im Internet: Unterschiede und Gemeinsamkeiten zwischen Rechtsprechung und Kommunikationswissenschaft“], 2012 
    • Brand management in small and medium-sized enterprises [“Markenführung in kleinen und mittleren Unternehmen“], 2011  
    • Trust and Law on the Internet – the example of pre-contractual information duties and the payment procedure PayPal [“Vertrauen und Recht im Internet – am Beispiel vorvertraglicher Informationspflichten und des Bezahlverfahrens PayPal“]doctoral dissertation2010
    • Jan Bernd Nordemann/ Stefanie Jehle, “VG Media/Google: German press publishers’ right declared unenforceable by the CJEU for formal reasons – but it will soon be re-born”, available on the Kluwer Copyright Blog at http://copyrightblog.kluweriplaw.com
    • Margarete von OppenStefanie Schubert (now Jehle), Peculiarities of the assessment of company names in associations [“Besonderheiten bei der Beurteilung von Unternehmenskennzeichen im Verbandswesen – Anmerkung zur Entscheidung des OLG Köln – 6 U 55/07 – vom 15.08.2007“]JurPC Web-Dok. 17/2008
    • Stefanie Schubert (now Jehle), The concept of undertakings in eBay sales – a plea for a lifelike approach [“Zur Unternehmereigenschaft bei eBay-Verkaufen – ein Verlädoyer für eine lebensnahe Ansatz“]JurPC Web-Dok. 194/2007
    • Stefanie Schubert (now Jehle), The empirical consumer understanding of top-level domains [“Das empirische Verbraucherverständnis über Top-Level-Domains“]JurPC Web-Dok. 62/2007
    • Stefanie Schubert (now Jehle), The Introduction of Describing Top-Level Domains using the Example of Regional and City Domains and their Evaluation in Light of Trademark, Name and Competition Law [“Die Einführung sprechender Top-Level-Domains am Beispiel regionaler und Städte-Domains und ihre Beurteilung im Lichte des Marken-, Namens– und Wettbewerbsrechts”]JurPC Web-Dok112/2006
    • Stefanie Schubert (now Jehle), The attentive and circumspect average consumer’s understanding of meta-tags [“Das Verständnis des aufmerksamen und verständigen Durchschnittsverbrauchers über Meta-Tags“]JurPC Web-Dok. 86/2006
    • Stefanie Schubert (now Jehle), Quo vadis – Top-Level-Domain?, JurPC Web-Dok. 62/2006 
  • Awards
    • Award winner for her doctoral dissertation “Trust and Law on the Internet – the example of pre-contractual information obligations and the payment procedure PayPal” at the Technical University (TU) Chemnitz (2011) 
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